Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

به گزارش خبرگزاری فرهنگ به نقل از امور اطلاع رسانی و ارتباطات رسانه‌ای جشنواره، مراسم اختتامیه سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان اصفهان ۱۹ میزان با حضور شخصیت های فرهنگی و هنری برگزار شد.

 

در ابتدای معرفی برگزیدگان سی‌وششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان، برای بخش صلح و مقاومت، جایزه صلح (جایزه شهید بهنام محمدی) را به مرتضی رحیمی برای کارگردانی «آن‌ دو» اهدا کردند.

در ادامه نیز برندگان بخش‌های مختلف معرفی شدند.

در بخش بهترین دستاورد فنی یا هنری، پروانه زرین به محمد عبدی برای طراحی و اجرای جلوه‌های ویژه فیلم «باغ کیانوش» تعلق گرفت.

در بخش بهترین فیلمنامه، جایزه به حسین قناعت برای فیلم «دختر برقی» تعلق گرفت و حامد گلناری دیپلم افتخار بهترین ایده‌پردازی را برای فیلم «مافیای شجاعان» دریافت کرد.

در بخش بهترین بازیگر کودک و نوجوان رایان سرلک برای «دختر برقی» و «تابستان همان سال» و ماهتیسا پسندیده برای فیلم «بامبولک» جایزه بهترین بازیگر کودک را دریافت کردند. این در حالی است که هیلدا کردبچه برای فیلم «دختر برقی» و امیررضا فرامرزی برای فیلم «آن‌دو» برنده پروانه زرین بهترین بازیگر نوجوان شدند.

محمدجواد موحد هم برای فیلم «باغ کیانوش» محصول سازمان سینمایی سوره و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جایزه بهترین فیلم را دریافت کرد.

در بخش بهترین کارگردانی هم، پروانه زرین به آرش معیریان برای فیلم «بامبولک» (بام بالا ۲) اهدا شد.

در بخش پویانمایی هم جایزه بهترین دستاورد فنی و هنری به مهدی جعفری برای پویانمایی «شمشیر و اندوه» تعلق گرفت.

کیانوش و فرزاد دالوند نیز برای فیلم «شنگول منگول» (گولز) در بخش بهترین کارگردانی پویانمایی بلند برگزیده شدند و پروانه زرین را دریافت کردند.

پروانه بهترین فیلم پویانمایی هم به محمدمهدی مشکوری برای فیلم «ببعی قهرمان» تعلق گرفت.

به این ترتیب جایزه ویژه هیئت داوران به محمود کلاری برای فیلم «تابستان همان سال» اهدا شد که علی اوجی تهیه‌کننده، جایزه را دریافت کرد.

در ادامه جایزه ابونصر فارابی (تعلیم و تربیت) به حسین ریگی برای کارگردانی فیلم «میرو» تعلق گرفت.

جایزه ویژه دبیر جشنواره  به مریم مدرس مطلق برای فیلم «مافیای شجاعان» اهدا شد.

 

معرفی برگزیدگان بخش بین الملل دوره سی و ششم

در ادامه هم برندگان جایزه بخش بین‌المللی جشنواره معرفی شدند که فیلم «دزد سگ» از کشور مکزیک به عنوان بهترین فیلم برنده اعلام شد.

بهترین کارگردانی به «پادشاه ال» از صربستان تعلق گرفت.

بازیگران فیلم «دو و پانزده دقیقه بعد از ظهر» از کره‌جنوبی هم به عنوان بهترین بازیگران این بخش انتخاب شده و جایزه بهترین فیلمنامه نیز به همین اثر اهدا شد.

منصور وثوقی برای فیلم «برهوت» از ایران هم جایزه ویژه هیئت داوران بخش بین‌الملل را دریافت کرد.

در ابتدا دیپلم افتخار بهترین بازیگر نوجوان به نفس بازغی تعلق گرفت و سپس هیئت داوران بخش فیلم‌های «سیفژ» متشکل از سهیل موفق نویسنده و کارگردان و حامد علامتی مدیر عامل کانون پرورش فکر کودکان و نوجوانان جایزه خود را به فیلم «دوست وحشی من» از روسیه اهدا کردند.

داوران نوجوان بین‌الملل هم جایزه خود را به همین فیلم اختصاص دادند.

 

بهترین فیلم بخش نوجوان از دید داوران کودک و نوجوان

بر این اساس فیلم «دختر برقی» به کارگردانی حسین قناعت بهترین فیلم بخش کودک و فیلم «باغ کیانوش» از رضا کشاورز حداد به عنوان بهترین فیلم بخش نوجوان معرفی شدند.

 

 

 

 

لینک کوتاه:​ https://farhangpress.af/?p=11529

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *