Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

به نقل از منابع خبری، سید حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان در اثر حمله تروریستی رژیم اسرائیل به ضاحیه بیروت به شهادت رسید.

به گفتۀ الجزیره وی در حمله هوایی روز جمعه، 6 میزان، رژیم اسرائیل در قلب حومه جنوبی بیروت به شهادت رسید.

سید حسن نصرالله در 31 آگست سال 1960 میلادی در برج  حمود یکی از مناطق شرق بیروت پایتخت لبنان دیده به جهان گشود. وی در 16 سالگی برای تحصیلات حوزوی به نجف اشرف در عراق رفت و پس از دو سال دوباره به لبنان بازگشت و به تحصیلات خود در مدرسه دینی النجات و مدرسه دولتی شهر بیروت ادامه داد.

سید حسن نصرالله برای تکمیل دروس حوزوی در سال 1989 به حوزه علمیه قم عزیمت نمود و یک سال بعد به درخواست شورای حزب الله به بیروت بازگشت. با شکل گیری  حزب الله به این جریان سیاسی پیوست و در آن مسئولیت‎های خطیری ر ابه عهده گرفت. او پس از ورود به عرصه قدرت سیاسی در ساختار حکومتی لبنان، نقش کلیدی را در مبارزه علیه رژیم اسرائیل ایفا نمود.

با قدرت گیری حزب‌الله تحت رهبری سیدحسن نصرالله، این حزب به موشک‌های دوربرد دست یافت که در نتیجه آن توانست به شمال اسراییل حمله کند. اسرائیل طی 18 ماه اشغال جنوب لبنان متحمل خسارات و تلفات سنگینی گردید و ناچار به خروج نیروهای خود از لبنان در سال 2000 گردید.

 

در پی حمله اسرائیل به غزب سیدحسن نصرالله رهبر حزب‌الله لبنان  حمایت همه جانبه خود از مردم غزه را اعلان نمود و گفت: «همه ما باید برای کمک به مردم غزه برای بازسازی غزه و کاهش درد و رنج آن‌ها بدون هیچ محدودیت و شرطی همکاری کنیم.»

سرانجام سیدحسن نصرالله شام روز ۲۷ ماه سپتمبر سال روان میلادی، در اثر حمله رژیم تروریستی اسرائیل به مقر فرماندهی‌اش در بیروت، پایتخت لبنان جام شهادت نوشید و به خیل حسینیان پیوست.

شهادت سید حسن نصرالله با واکنش های جهانی رو به رو شده است. کشور یمن به همین مناسبت سه روز عزای عمومی اعلان کرده است.

لینک کوتاه:​ https://farhangpress.af/?p=11420

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *