Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

منابع محلی در ولایت خوست از برگزاری سمینار شعر، ادب و ترنم در ولایت خوست خبر می‌دهند.

به گفتۀ این منابع، در این سمینار که از سوی ریاست ترانه و ترنم معینیت فرهنگ و هنر وزارت اطلاعات و فرهنگ در تالار ریاست امور قبایل ولایت خوست برگزار گردید، شماری از مقامات محلی، شاعران و فرهنگیان اشتراک کرده بودند.

هدف از برگزاری این سمینار ترویج فرهنگ اسلامی و تقویت فرهنگ و ادب عنوان شده است.

در این سمینار موضوعات مختلف ادبی و فرهنگی مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

قاری سعید خوستی در مورد نقش شعر و ترانه در جهاد افغانستان صحبت کرده افزود: «افرادی زیادی به سبب اشعار و ترانه‌های جهادی، حماسی و ملی به صف ما در مبارزۀ بیست سال گذشته آمده‌اند و در این مبارزه ترانه خوانان جایگاه مهمی داشته‌اند.»

مولوی امان الله مستغفر رییس عمومی ترانه و ترنم نیز نقش شعر و ترانه را در ایجاد همدلی و تروج فرهنگ اسلامی مهم توصیف کرده گفت: «ترانه خوانان نباید مواردی را در اشعارشان بیان کنند که خلاف اتحاد ملی، ارزش‌های اسلامی و رسم‌و‌رواج افغانی باشد و شاعران نیز باید مفاهیم خوبی را در اشعار خویش جا دهند.»

به گفتۀ وی شاعران نباید تعصبات قومی و زبانی را دامن بزنند. رسالت شاعران در زمان حاضر این است که به تقویت اتحاد ملی در کشور کمک نمایند.

در پایان شاعران اشتراککننده ضمن خوانش سروده‌هایشان، برگزاری چنین برنامه‌هایی را مهم توصیف کرده خواهان تدویر چنین برنامه‌ها در سایر ولایت‌ها گردیدند.

لینک کوتاه:​ https://farhangpress.af/?p=11535

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *