Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

منابع خبری می‌نویسند درآمد ترکیه از بابت گردشگری طی یک سال گذشته بیش 54 میلیارد دالر – برابر با 1.5 کل درآمدهای صادرات نفت ایران/10 برابر درآمد گردشگری این کشور)، بوده است.

به گفتۀ این منابع، ترکیه در سال گذشته پذیرای 57 میلیون گردشگر خارجی بوده است.

این کشور در نظر دارد تا در سال جاری درآمد حاصل از گردشگری خود را به 60 میلیاد دالر و طی چهار سال دیگر به بیش از 100 میلیارد دالر برساند. این رقم معاد یک چهارم کل تولید ناخالص داخلی ایران می‌شود.

به گفتۀ منابع رسانه‌ای ترکیه طی دو دهه گذشته سه میلیارد دالر تنها برای ترمیم آبدات تاریخی خود هزینه کرده است.

این در حالی است که از ابتدای سال جاری میلادی 90 میلیارد دالر با حدود 1.5 میلیون شغل در حوزه گردشگری سرمایه‌گذاری کرده است.

گفته می‌شود که این کشور در سال گذشته چهارمین مقصد توریستی جهان بوده و انتظار می‌رود که امسال میزبان 60 میلیون گردشگر خارجی باشد.

در همین حال منابع خارجی از رشد چشمگیر صنعت گردشگری در جهان خبر می‌دهند. به گفته این منابع در سال گذشته قطر 4، عمان 3، امارات و عربستان هرکدام 18 و ایران 5.9 میلیون گردشگر خارجی را میزبان بوده اند.

همچنین در سه ماه ابتدای سال جاری میلادی۲۸۵ میلیون گردشگر خارجی به کشورهای جهان سفر کرده‌اند که این رقم رشد 20 درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد. عواید ناشی از گردشگری خارجی در جهان نیز طی همین دوره حدود ۱.۷ تریلیون دالر بوده است. بدین صورت سهم صنعت گردشگر خارجی از اقتصاد جهانی نیز ۳ درصد، معادل ۳.۳ تریلیون دالر بوده است.

 

 

 

لینک کوتاه:​ https://farhangpress.af/?p=10985

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *