Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

صبح روز یکشنبه ۲۱ اسد سال ۱۴۰۳ هجری خورشیدی مفتی محمد شریف عثمانی رئیس پوهنتون ملی بلخ و داکتر حمید الله عمر امرخیل معاون تحقیقات علمی و آمر اساتید پوهنتون بلخ با حضورداشت سید سکندر حسینی بامداد رئیس کتابخانه عمومی فردوسی و صالح محمد خلیق رئیس انجمن نویسند‌گان بلخ از خانه‌ فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در مزارشریف  (کتابخانه عمومی فردوسی) بازدید نمودند.

سید سکندر حسینی بامداد رئیس کتابخانه عمومی فردوسی ضمن خوش آمدگویی به رئیس پوهنتون ملی بلخ و هیئت همراه‌شان پیرامون فعالیت‌های  کتابخانه عمومی فردوسی و نقش مؤثر خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در تقویت مناسبات فرهنگی میان ملت افغانستان و ایران صبحت نموده گفت: کتابخانه  عمومی فردوسی یکی از بزرگ‌ترین مراکز علمی آموزشی و فرهنگی در سطح شمال افغانستان است این کتابخانه که به همت کشور دوست همزبان، هم فرهنگ و هم آیین در بلخ ساخته شده است و نزدیک به بیست سال است که برای گسترش و تقویت دانایی و فرهنگ کتابخوانی خدمات عامه ارائه می‌کند.

رئیس کتابخانه عمومی فردوسی با تاکید بر اینکه بیشتر مراجعین واعضای کتابخانه فردوسی محصلان پوهنتون بلخ است گفت: کتابخانه عمومی فردوسی مصمم است همکاری‌هایش را  را با پوهنتون بلخ و سایر مراکز علمی و فرهنگی تقویت کرده و با هماهنگی این مراکز یک چشم انداز وسیع و گسترده برای فعالیت‌های فرهنگی وتحصیلی فراهم آورد. استاد بامداد در ادامه افزود: کتابخانه عمومی فردوسی در سال‌های طولانی در پاسخگویی مراجعین و  ‌محققین علمی نهایت سعی و تلاش خویش را انجام داده تا بروزترین منابع علمی دنیا را در اختیار آنها قرار دهد.

بازدید رئیس پوهنتون ملی بلخ از کتابخانه عمومی فردوسی

استاد بامداد با یادکرد از فعالیت‌های مستمر فرهنگی کتابخانه عمومی فردوسی در راستای شکوفایی دانش و معرفت در طول سال‌های گذشته افزود: کتابخانه فردوسی در نظر دارد کارگاه‌های کوتاه مدت آموزشی چون کارگاه آموزش کمپیوتر، زبان انگلیسی، کارگاه اصول گزارش نویسی،کارگاه آموزشی زبان پشتو و.. برگزار نماید رئیس کتابخانه عمومی فردوسی تاکید کرده گفت: کتابخانه فردوسی می‌تواند در این زمینه باهماهنگی و همکاری پوهنتون بلخ مخصوصا پوهنحی زبان  وادبیات پشتو کارگاه‌های آموزش این زبان ملی را برای اعضای اداری و مراجعین کتابخانه عمومی فردوسی برگزار نماید.

WhatsApp Image 2024 08 12 at 04.00.15 4e522403

در ادامه مفتی محمد شریف عثمانی با ابراز تشکر از مهمان نوازی ریاست کتابخانه عمومی فردوسی گفت: ما همواره خواستار همکاری‌های علمی، آموزشی و کتابخانه‌ای در تمام بخش‌ها در پوهنتون ملی بلخ هستیم و تلاش داریم همکاری، هماهنگی، تعامل  وارتباط پوهنتون بلخ با نهادهایی چون کتابخانه عمومی فردوسی بیشتر از پیش برقرار گردد.

رئیس پوهنتون بلخ ادامه داد: ما با تهیه‌ی فهرستی از نیازهای جدی و اولویت بندی شده‌ی پوهنتون بلخ در یک تفاهم نامه مشترک باخانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در شهر مزارشریف(کتابخانه عمومی فردوسی) خواستار بورسیه‌های تحصیلی و کارگاه های دانش و‌ مهارت افزایی کوتاه مدت و بلند  برای اساتید پوهنتون بلخ نیز هستیم که در کمترین زمان ممکن این اقدام و‌ مکاتبه را انجام خواهیم داد .

آقای عثمانی خاطر نشان کرد: در بنای جدید پوهنتون بلخ تصمیم به ساخت یک کتابخانه مجهز و معیاری با استانداردهای جهانی را دارد  وخانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران( کتابخانه عمومی فردوسی) الگوی خوب و مناسب برای ما خواهد بود و برعلاوه ما خواستار همکاری‌های بیشتر در ساخت و تجهیز کتابخانه پوهنتون بلخ هستیم.

WhatsApp Image 2024 08 12 at 04.01.37 521e227f

در این بازدید مفتی محمد شریف عثمانی و هیئت همراه‌شان از سالن مطالعه و مخزن کتابخانه عمومی فردوسی ‌بازدید نموده

و با مراجعین کتابخانه روی کیفیت مکان فراهم شده جهت مطالعه صحبت نمود و تمام مراجعین از خدمات کتابخانه عمومی فردوسی رضایت کامل نشان دادند.

WhatsApp Image 2024 08 12 at 04.02.22 9c980682

و در پایان این دیدار آقای سید سکندر حسینی بامداد رئیس کتابخانه عمومی فردوسی  برای مفتی محمد شریف عثمانی رئیس پوهنتون بلخ و هیئت همراه‌شان  کتابی برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی ایران (مدظله العالی ) که پیرامون شخصیت نبی مکرم اسلام به زبان پشتو منتشر شده است اهدا نمودند.

    

لینک کوتاه:​ https://farhangpress.af/?p=10931

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *